LS - nybegynner-reformer


Pilates reformer nybegynnerkurs

Lyst til å komme i gang med den viktige styrketreningen uten å måtte gå til et vanlig treningssenter? Lyst til å finne treningsglede og motivasjon i trygge rammer i et sosialt fellesskap?


Studio Lille starter nye nybegynnerkurs på pilates reformer apparat i oktober, og vi har åpnet

for påmeldinger på disse.   


Kursene startet uke 42 men her er det bare å bli med i uke 43 og 44:


Kursene går 

Onsdager kl. 17.45 - 18.45 (fulltegnet)

Onsdager kl. 19.00 - 20.00

Fredager  kl. 10.15 - 11.15 


Kurset går over 7 uker - pris kr. 1.595,-


Bare ta kontakt med Kikkan så finner hun en plass til deg.

Kontaktinfo finner du nederst på siden. 


På nybegynnerkurset blir du kjent med pilates reformer apparatet og pilatesteknikken samtidig som du får et godt treningsutbytte. 


Etter gjennomført nybegynnerkurs kan du gå inn i ordinær timeplan og booke deg en eller to faste klasser i uken.


Å trene styrke er viktig, utbyttet av treningen blir større desto eldre du blir.


Hva vet vi om trening og aldring (hentet fra www.forskning.no):


• I 25-30-årsalderen har mennesker størst muskelstyrke.

• Fra 30-60 år er reduksjonen rundt 30 prosent dersom en er inaktiv.
• Ved 80 årsalderen er muskelstyrken halvert dersom en er inaktiv.

• Muskelmassen reduseres både i form av færre muskelfibre og redusert størrelse av hver fiber.
• Muskeltapet er større hos kvinner enn hos menn, tapet er større i bein enn i armer og det er         størst reduksjon i evnen til raske bevegelser.
• Med styrketrening er det mulig å redusere muskelsvinnet til det halve.


Et vanlig treningssenter er ikke for alle, og ikke alle greier å motivere seg til å gå på trening alene, uten noen «forpliktelser».

Det kan være lett å skli unna når du er sliten etter en lang dag, men det er kanskje da du trenger treningen som mest.

Kanskje trenger du en fast avtale en eller to ganger i uken for å få gjennomført trening?

Hvordan finne treningsgleden? Forsøk et nybegynnerkurs på pilates reformer.


Treningen foregår i grupper der hver deltaker disponerer sitt eget pilates reformer apparat.

Dyktige og inspirerende instruktører guider deg gjennom en herlig og variert treningsøkt - nærmest som å ha en personlig trener, som tilrettelegger og veileder deg gjennom timen.


Trening på pilates reformer er en meget effektiv og samtidig skånsom treningsform, der belastning og øvelser kan tilpasses hver enkelt deltakers eget nivå.

 

Treningen er en god investering i egen helse, Dette er en sosial og gøyal treningsform som gir deg forbedret styrke, balanse, fleksibilitet og holdning, og sist men ikke minst, et bedret selvbilde.


I Studio Lille er det mange klasser på timeplanen hver dag.
Det betyr at du har mulighet til å ta igjen tapt time dersom du skulle være syk.


Har du trent reformer tidligere går du rett inn på øvet-klasse. 


Resultater kommer av kontinuitet, av jevn og fast trening over tid.

En eller to timer pilates reformertrening pr. uke vil gi deg en veldig positiv helsegevinst og

en sterkere kropp.


Vi starter opp ordinær timeplan for høstsemesteret 2021 - mandag 23. august.


Påmelding her på siden, Facebook, e-post til post@studiolille.no, eller til

Kikkan på tlf. 918 89 009.


Benytt gjerne kontaktskjema under:


 
 
 
 

Du finner Studio Lille i Træleborgveien 9, sentralt i Tønsberg.



Velkommen til Studio Lille! 💛